Instagramové trendy pro rok 2023: Na co se vyplatí zaměřit?

22.03.2023

Instagram je bezpochyby místo, které může pomoci vašemu marketingu a zlepšit pozici vaší značky. Trendy, které na něm zrovna bodují, se ale mohou v čase měnit. Pojďme si proto říct, na co bude dobré se zaměřit v roce 2023.

Instagram, který patří mezi sítě společnosti Meta, se v průběhu let díky svému typu obsahu stal jednou z nejnavštěvovanějších sociálních sítí. A mnoho firem jej využívá k marketingové propagaci, což je, pokud je to relevantní pro cílovou skupinu, určitě krok správným směrem.

Jak na něm ale udržet krok s konkurencí a získat více followerů? V tomto roce bude důležité zaměřit se na několik věcí.

Instagram Reels

Instagram Reels je poměrně nová funkce, která uživatelům umožňuje vytvářet krátká videa s hudbou nebo jiným zvukem. Díky tomuto formátu můžete zvýšit šanci, že vás klienti objeví, a zvýšit tak svůj celkový dosah.

Shoppable Posts

Funkce Shoppable Posts na Instagramu umožňuje firmám označovat své produkty v příspěvcích, což uživatelům usnadňuje nákup přímo v aplikaci. Někteří odborníci dokonce tvrdí, že tento typ postů bude mít v roce 2026 podíl příspěvků až 20 %.

User-Generated (UGC) příspěvky
Značky stále častěji využívají User-Generated příspěvky k prezentaci svých produktů nebo služeb. Jejich podstata spočívá v tom, že firma vyzývá své sledující, aby sdíleli vlastní fotografie nebo videa s použitím určitého hashtagu. Ty nejlepší pak zveřejňují na svém vlastním instagramovém účtu.

Filtry rozšířené reality

Filtry rozšířené reality (augmented reality neboli AR) pro Instagram jsou oblíbenou funkcí, která uživatelům umožňuje přidávat do fotografií a videí virtuální objekty, animace a efekty. Díky tomu pak můžete různé deformace obličejů, "zestaršování", vkládání předmětů aj., čímž vytvářejí vtipný zážitek. K vytvoření takového filtru můžete využít například nástroj Spark AR, který je platformou Facebooku.

Karuselové příspěvky

Carousel posts jsou typem příspěvku, který uživatelům umožňuje sdílet až deset obrázků nebo videí naráz. Když uživatel vytvoří karuselový příspěvek, mohou diváci přejet prstem doleva a zobrazit veškerý obsah příspěvku. To může být skvělým způsobem, jak sdílet více fotografií nebo videí souvisejících s určitým tématem nebo událostí.

Živá vysílání

Lidé chtějí nahlédnout pod pokličku a mít pocit, že jsou součástí něčeho většího. A zároveň, že jsou všemu blízko. Proto se vyplatí využívat v letošním roce živá vysílání (Brodcast channels), díky kterým můžete svým sledujícím v reálném čase představit službu, produkt, uvést do procesu výroby atd.

Influence marketing

Marketing s využitím influencerů bude na Instagramu stále populárním trendem. Vyplatí se tak navázat spolupráci těmi, kteří mají velký počet sledujících a vysokou míru zapojení, aby propagovali produkty nebo služby vaší značky.

Insta Stories

Reklamy na Instagram Stories už fungují řadu let, přičemž jsou stále oblíbeným způsobem, jak oslovit publikum. Tyto reklamy se zobrazují mezi příběhy uživatelů a mohou obsahovat video, obrázky nebo text. V letošním roce se je určitě vyplatí využívat nadále.

Sponzorované příspěvky

S rostoucí popularitou a množstvím obsahu jako firma bojujete se složitými a neustále přísnějšími algoritmy. Abyste tak byli vidět, vyplatí se využít propagaci příspěvků a možnosti, které se na Instagramu nabízí.

Jakým typem obsahu můžete své publikum zasáhnout

  • Meme příspěvky: Lidé se na sociální sítě chodí bavit. Proto je humor na Instagramu bezpochyby jedním z hlavních taháků. A když jej firmy umí dobře uchopit prostřednictvím vtipných memů, má to daleko větší dosah.

  • Příspěvky se společenskou odpovědností: Spotřebitelé jsou stále sociálně uvědomělejší a značky na to reagují vytvářením sociálně odpovědných marketingových kampaní. Tyto kampaně se často zaměřují na ekologické nebo sociální otázky a mohou pomoci budovat loajalitu zákazníků vůči značce.

  • Příspěvky se zaměřením na technologie: Trendy jako avataři, NFT a další se podle odhadů začnou objevovat více a více. Pokud se firmy těchto oblastí nějakým způsobem dotýkají, určitě dává smysl najet na tuto vlnu.

  • Příspěvky se zaměřením na jídlo a hudbu: Zdravástrava a životní styl jsoutrendem (nejen) mladých lidí, kteří na Instagramu tráví svůj čas. Určitě se tak nabízí prostor je zasáhnout. Zároveň se podle některých statistik mladá generace obrací k hudbě latinskoamerického stylu, rave kultuře a K-pop žánru.

Instagram určitě bude pro značky i nadále oblíbenou platformou, která jim umožní navázat s publikem bližší kontakt. A podpořit tak nejen prodej, ale i brand awareness.

Kromě sledování trendů je ale důležité myslet především dlouhodobě a vytvořit si efektivní strategii, která vás dovede k požadovaným cílům. Pokud se v sítích spíše topíte, než abyste s nimi chytali nové zákazníky, zkuste poptat specialisty, kteří se v daném oboru vyznají a se správou sítí vám pomohou.

komerční sdělení

foto dodal inzerent