Polovina zákazníků ČEZ šetří nebo úsporná opatření brzy plánuje. Poradenský portál www.setrim.cz využilo již milion zájemců

09.12.2022

Nejlevnější elektřina je ta, která se vůbec nespotřebuje. ČEZ proto podporuje své zákazníky v zavádění úsporných opatření, která jim v současné energetické krizi pomohou snížit účty za elektřinu a plyn. 

Ze samoodečtů, kterých letos zákazníci zadali rekordních 1,2 milionů, vyplývá, že lidé skutečně šetří. Potvrzuje to i průzkum, kde čtvrtina zákazníků ČEZ uvedla, že už šetřit začala a další čtvrtina je rozhodnutá, jaká opatření zavede. I díky tomu se většině zákazníků ČEZ Prodej teď od ledna nezvyšují zálohy.

Pomoc a inspiraci hledá veřejnost mimo jiné i na poradenském portálu www.setrim.cz, který už využilo jeden milion návštěvníků. Nejčastěji na portálu vyhledávají informace o úsporách lidé, kteří plynem nebo elektřinou vytápějí nedostatečně zateplené nemovitost - ti mají zároveň největší potenciál k úsporám.

Současná energetická krize znatelně mění chování odběratelů

Zatímco ještě před rokem a půl lidé energiím věnovali méně než jednu hodinu za rok, současná energetická krize to změnila. Lidé se mnohem více zajímají o to, kolik za elektřinu a plyn zaplatí, a také o možnosti, jak svou spotřebu snížit a tím ušetřit. Začali například mnohem více provádět samoodečty energií: letos zadalo samoodečet už přes 1,2 milionu odběratelů, což je téměř trojnásobek oproti loňskému roku. I díky tomu se řadě zákazníků od ledna nezvyšují zálohy.

"Rádi bychom, aby zákazníci v pravidelných samoodečtech pokračovali, protože jim to umožní co nejlépe kontrolovat spotřebu. Zároveň nám samoodečty pomáhají nastavit zákazníkům co nejpřesnější zálohy. I proto si velmi ceníme toho, že před zastropováním si během října a listopadu provedlo samoodečet téměř 580 000 zákazník, tedy víc, než za celý loňský rok," uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Také z pravidelného průzkumu ČEZ mezi zákazníky vyplývá, že čtvrtina zákazníků největšího českého dodavatele již v letošním roce nějaká úsporná opatření zavedla, dalších 23 % je už rozhodnutých, jaké kroky ke snížení spotřeby podniknou. Jen 18 % zákazníků žádné úspory neplánuje.

Web Šetřím.cz se stává významným zdrojem informací, jak ušetřit za energie

Zákazníci rovněž očekávají, že při hledání informací, jak nejlépe ušetřit, jim poskytnou podporu a pomoc právě dodavatelé energií. Předpokládá to přes 80 % respondentů. Na webový portál www.setrim.cz, který ČEZ spustil letos v červenci si už: pro radu si na něj přišlo již přes milion zájemců, bannery s konkrétními tipy se zobrazily 170milionkrát. Šetřím.cz je tak významným zdrojem informací pro lidi, kteří chtějí mít energie pod kontrolou a aktivně řídit svoji spotřebu.

"V ČEZ Prodej se dlouhodobě zaměřujeme na to, abychom zákazníkům byli k dispozici i jako odborníci, kteří umějí relevantně poradit. Web www.setrim.cz ukazuje, že lidé mají zájem spořit energie a my je v tom rádi podpoříme. Proto na příští rok připravujeme další aktivity zaměřené na vzdělávání v oblasti energetických úspor," dodává Kadlec.

Portál Šetřím.cz funguje jako jednoduchá, intuitivní kalkulačka

Stačí zadat podlahovou plochu bytu či domu a zakliknout současný způsob vytápění. Stránka nejen okamžitě zobrazí srovnání s podobnými domácnostmi a současně ideální roční spotřebu, ale zároveň nabídne přehled desítek konkrétních opatření, jak jí dosáhnout. ČEZ data pro výpočty pravidelně aktualizuje, aktuálně tak navrhovaná opatření již zahrnují vládní zastropování cen platné od ledna. 

Lidé díky tomu získají reálnou představu o tom, kolik mohou pomocí jednotlivých opatření uspořit, a to jak v kilowatthodinách, tak i v penězích. Nejčastěji na portálu vyhledávají informace o úsporách lidé, kteří plynem nebo elektřinou vytápějí nedostatečně zateplené nemovitost - ti mají zároveň největší potenciál k úsporám.

Alice Horáková, mluvčí Skupiny ČEZ

Web: www.cez.cz

Poradenský portál: www.setrim.cz

Zdroj: TZ ČEZ

Zpracovala: Andrea Ježková