Prodej bytu v Praze nemusí být vždy hračka

03.04.2021

Prodej bytu v Praze se může zdát jako snadná záležitost, avšak opak může být pravdou. Na nezkušené prodejce číhá při prodeji bytu řada úskalí. Pokud jste majiteli bytu v Praze a přemýšlíte o jeho prodeji, měli byste si proto pečlivě rozmyslet, jakým způsobem hodláte svůj byt inzerovat a prodat.

4 způsoby jak inzerovat prodej bytu

  1. První možností je spolupráce s realitním agentem. Ten se postará o vše potřebné: byt nafotí, zajistí inzerci na internetu, případně v novinách, zorganizuje prohlídky bytu a ošetří smlouvy. Za tyto služby si nechá samozřejmě zaplatit. Většinou to bývá 3-6 % z kupní/prodejní ceny. Vám tedy odpadá veškerá práce.

  2. Druhou možností je inzerovat přes specializovaný realitní portál. Veškerá práce s odhadem prodejní ceny, focením, vymýšlením inzerátu, prohlídkami bytů a dalším spočívá na vás. Na druhou stranu vy sami rozhodujete o tom, jak bude inzerce vypadat.

  3. Inzerce přes sociální sítě - v dnešní době stále rozšířenější forma inzerce čehokoliv. Otázkou ovšem zůstává, jak rychle je možné byt touto formou prodat.

  4. Kombinace všech uvedených možností - pokud s realitním agentem neuzavřete smlouvu o exkluzivním zastoupení, je možné kombinovat všechny druhy inzerce.

Prodej přes realitní kancelář, na co si dát pozor

V dnešní době je na trhu řada realitních agentů a kanceláří. Ty nabízejí kompletní služby, od zajištění odhadní ceny až po realizaci samotného prodeje. Většinou to funguje tak, že jim sdělíte své představy o požadované ceně, podepíšete s nimi smlouvu, domluvíte se na výši provize, předáte klíče a více se nestaráte. Pokud vše funguje tak, jak má, za nějaký čas vás požádají o podpis smlouvy o prodeji. Může se ovšem stát, že o váš byt nebude velký zájem, a tak bude nutné s nimi smlouvat o prodejní ceně, nebo o případném odstoupení od smlouvy. Je tedy třeba vybírat realitní kancelář či agenta pečlivě. Není od věci vyžádat si recenze o spokojenosti předchozích klientů.

Prodej přes speciální inzertní portály

Než se rozhodnete prodávat byt přes speciální realitní portál, je dobré vědět, jak portál funguje a jak dlouho bude reklama aktivní a na kolika místech viditelná. V reálu by služba měla fungovat tak, že zadáte jeden inzerát a ten se současně promítne na několika dalších webech. Na internetu naleznete různé portály; některé se odvolávají na inzerci zdarma, ale je potřeba si zjistit, zda není tato nabídka časově omezená. Mohlo by se stát, že po uplynutí zkušební, doby budete platit několikanásobek běžné ceny. Jiné portály si za reklamu nechávají platit; rovnou vám vypočítají cenu za domluvenou dobu inzerce, ale k tomu nabízejí třeba právní služby a pomoc s přípravou bytu k prodeji.

Prodej bytu přes sociální sítě

V současné době je stále využívanější inzerce přes sociální sítě. Myšlenka je to jistě dobrá, ale těžko říci, jaké budete mít výsledky,  pokud nemáte slušnou základnu sledujících. Je tedy dobré zvážit, jestli je množství sledujících nebo přátel dostatečné, aby se dostavil kýžený výsledek.

Pokud jste však v užívání sociálních sítí zběhlí, máte silnou základnu "followerů" a jasnou představu jak případné zájemce o koupi vašeho bytu zaujmout, je to zajímavá možnost..

Než se rozhodnete

Než padne vaše finální rozhodnutí o formě prodeje vašeho bytu, je dobré zvážit, kolik času jste ochotni samotné realizaci prodeje obětovat a také jaké jsou vaše znalosti realitního prostředí. Také se zamyslete nad tím, jak moc pospícháte na samotný prodej bytu, někdy bývá dobrým tahem vyčkat na příhodnější dobu.

Pokud stále zvažujete možnosti nebo jste se již rozhodli, přejeme vám hodně štěstí při prodeji a doufáme, že vám tento článek alespoň trochu pomohl při rozhodování.

komerční sdělení