Společnost Bosch mění síťová zařízení v osobní strážné anděly

16.04.2021

Chvíli nedáváte pozor a je to. Spadnete z elektrokola nebo ztratíte kontrolu nad motocyklem.

Jen v Německu je každý den při nehodách vážně zraněno více než 38 cyklistů nebo motocyklistů (zdroj: Spolkový statistický úřad). Pak se počítá každá vteřina. Ale co když je zraněný v takové situaci sám nebo si již nemůže přivolat pomoc? Zde přichází společnost Bosch se síťovým řešením tísňového volání. Systém Help Connect využívá senzory v chytrém telefonu a dalších propojených zařízeních a automaticky detekuje nehody pomocí inteligentního algoritmu pro detekci nehod. V případě mimořádné události jsou záchranné složky upozorněny prostřednictvím centra tísňového volání Help Connect Service a okamžitě navedeny na místo nehody. To šetří čas a může zachránit život. S aplikací COBI.Bike od společnosti Bosch eBike Systems a aplikací calimoto pro navigaci motocyklů jsou nyní k dispozici dvě aplikace pro cyklisty a motocyklisty, a tedy pro několik set tisíc uživatelů.

"Společnost Bosch usilovně pracuje na integraci svého řešení tísňového volání do dalších produktů, včetně produktů partnerů. Používáme internet věcí a algoritmy k přeměně propojených zařízení s Help Connect na osobního záchranáře života ve všech situacích ať už na cestách, při sportu nebo doma." předseda představenstva společnosti Bosch Dr. Volkmar Denner.

Jedno řešení - trojí přínos

Help Connect kombinuje automatickou detekci nehod, funkci tísňového volání a osobní pohotovostní službu. Například v aplikacích COBI.Bike a calimoto vyhodnocuje crash algoritmus data senzorů ze smartphonu z hlediska rychlosti, zrychlení a otáčení. Tyto senzory jsou dnes zabudovány ve většině dostupných chytrých telefonů. Aplikace musí být zapnuté během jízdy a zařízení musí být připevněné k řídítkům. Služba Help Connect v zásadě funguje na zařízeních se systémem Android verze 6 nebo vyšší a na chytrých telefonech se systémem iOS verze 11 nebo vyšší.

V případě nehody se aktuální poloha, závažnost nárazu a v závislosti na aplikaci volitelně i uložené zdravotní údaje přenesou prostřednictvím mobilního datového připojení chytrého telefonu do nepřetržitě fungujícího centra tísňového volání Help Connect Service. Odtud se speciálně vyškolení záchranáři pokusí navázat kontakt se zraněnou osobou. Komunikace probíhá v němčině nebo angličtině, a to i v jiných evropských zemích. Pokud osoba nereaguje a údaje ze senzory indikují vážný pád, jsou okamžitě informovány záchranné složky. Stejně tak jsou případně informováni příbuzní a přátelé. Tísňové volání lze kdykoli spustit také ručně.

Pro motocyklisty vyvinula společnost Bosch také systém detekce nehod, který je trvale instalován na motocyklu. Help Connect využívá inerciální senzorovou jednotku kontroly stability motocyklu MSC od společnosti Bosch. Připojení k příslušné partnerské aplikaci je navázáno přes Bluetooth a poté jsou data přenesena do centra tísňového volání Help Connect Service, jako v případě řešení založeného na chytrém telefonu.

Ostatní partneři - další aplikace

Společnost Bosch chce učinit život bezpečnějším a integruje své řešení tísňového volání do co největšího počtu propojených produktů jak vlastních tak i partnerských.

"Help Connect je navržen jako otevřený ekosystém Internetu věcí, takže se různé produkty s vhodnými senzory mohou stát osobními anděly strážnými," říká Denner.

Například startupová společnost Tocsen aktuálně rozšiřuje své řešení senzoru helmy o Help Connect. Společnost Bosch také připravuje své služby a produkty pro inteligentní domácnost na připojení k systému Help Connect. Kromě požárních alarmů a alarmů proti vloupání bude v budoucnu zahrnovat také ochranu při úniku vody v domácnosti.